ספרים גנים > דב אומר תודה!

דב אומר תודה!

מאת: קרמה וילסון | איור: ג'ין צ'פמן

הדוב מחליט להזמין את חבריו לסעודה אולם לא מוצא אוכל בביתו. חבריו מביאים לו אוכל והוא מרגיש מכך נבוך ועצוב, אך הם מסבירים לו שסיפוריו היפים הם כמוהם כ"סעודה לנפש ולדמיון". סיפור על חברות, תמיכה, והערך הרגשי של נתינה.

פעילות בגן ובכיתה

הדוב כל פעם אומר תודה לחבריו. מתי אנחנו אומרים תודה? מדוע חשוב שנודה? האם יש דרכים אחרות להביע את תודתנו, חוץ מאשר לומר את המילה "תודה"? לרעיונות אחרים, כנסי כאן.

פעילות בגן ובכיתה   

מחנכת יקרה,

 

בגיל הגן מתחילים ילדים לבנות קשרי ידידות עם בני גילם. הם  מוכנים לשתף אחרים בחפצים שלהם, ובהדרגה לומדים שלפעמים צריך לוותר לחברים.  הילדים מוצאים מכנה משותף עם ילדים אחרים, משתפים אותם בדברים שמעניינים אותם, ומתקשרים אליהם רגשית.

הספר הזה יכול לשמש מבוא לשיחה על חברוּת ועל משמעויותיה: שיתוף בין חברים ותמיכה בעת צרה. הוא מעביר מסר יפה לילדים, אודות החשיבות של ביטויי אהבה לחברינו, ביטוי שאיננו בהכרח חומרי, אך מזכיר לנו את המתנה שהעניק הדוב לסבתו בספר המתנה היפה ביותר, שחולק לילדי הגן בשנת 2016.

 

רעיונות לשילוב הספר בפעילויות הגן

 

 

רעיונות לשילוב הספר בגן

  • אם עדיין נמצא בספריית הגן הספר הדוב מרגיש לא טוב, שחולק על ידי "ספריית עששית" בשנת 2014, תוכלי להראות את הכריכה לילדים ולשאול אותם האם הוא מזכיר להם ספר אחר. עודדי אותם להשוות בין שתי הכריכות: מה דומה ומה שונה?
  • בקריאה הראשונה עצרי בעמוד 9, היכן שהדוב מגלה שהמזווה ריק. שאלי את הילדים מה הם חושבים שיקרה.
  • הדוב כל פעם אומר תודה לחבריו. מתי אנחנו אומרים תודה? מדוע חשוב שנודה? האם יש דרכים אחרות להביע את תודתנו, חוץ מאשר לומר את המילה "תודה"?
  • החברים מבטאים את אהבתם לדוב על ידי כך שהם מביאים לו מזון בשעה שבביתו לא נותר מה לאכול. שוחחי עם הילדים על מנהגי כיבוד אורחים בבתיהם, ועל האופן שבו הם מקבלים את פני חבריהם כשהם באים לבקר אותם בבית (למשל, שמרשים להם לשחק במשחקים שלהם, או שמכינים להם מאכלים שאהובים עליהם, בסיוע ההורים).
  • בבית הדוב אין אוכל. מדוע? זאת הזדמנות לשוחח עם הילדים על התופעה של תנומת החורף אצל הדובים.
  • באיזו עונה מתרחש הסיפור? האם נוכל להסיק על כך מן האיורים?
  • החברים יושבים סביב שולחן האוכל, משוחחים ומאזינים לסיפוריו של הדוב. יהיה נחמד להכין שולחן דומה בגן, שסביבו ישבו הילדים, יתענגו על האוכל ויאזינו לסיפור הדוב אומר תודה!

רעיונות לשילוב הספר בגן

חוויות מהשטח