ספרים גנים > איך נרדם הנסיך?

איך נרדם הנסיך?

מאת: ג'ואן אופנהיים | איור: מרים לטימר

הנסיך לא רוצה לישון. כל תושבי הממלכה נקראו אל הארמון בניסיון להרדים את הנסיך, ולא הצליחו. המלך והמלכה כבר ממש יוצאים מדעתם, עד שבאה אישה זקנה וקוראת לו סיפור, ואז הוא ישן! סיפור משעשע על כוחו של הסיפור להרגיע.

פעילות בגן ובכיתה

הכיני סדנת כתיבה יצירתית עם ההורים והילדים, עם הכותרת: "כיצד נרדם (שם הילד/ה)? הילד/ה אולי יוכל / תוכל להכין את הספר יחד עם ההורים ולאייר אותו. לרעיונות אחרים לפעילות ...

פעילות בגן ובכיתה   

 

מחנכת יקרה,

 

ילדים רבים מתקשים להיפרד מיומם, המלא בפעילות ובמשחקים, ולהיכנס אל תוך עולם השינה. הם זקוקים לטקסי הכנה כדי להירגע, למשל לעשות מקלחת חמה, ולהירגע במיטה הרחק מרעש ומאורות מסנוורים.

לכל ילד יש טקסי שינה משלו, שאותם מכירים ההורים מתוך כך שהם שוהים עמו וקשובים לצרכיו. אך אין זה המצב אצל נסיכנו הקטן בסיפור, שאיננו מצליח להירדם. הוריו המיואשים כבר ניסו כל דרך, ללא הצלחה, עד שבא הפתרון הפשוט בצורת ספר בידה של אישה זקנה, שהכניס את הנסיך אל תוך עולם של דמיון ורוגע, עד שנרדם.

הספר, מחנכת יקרה, הוא מרבד הקסמים אשר מוביל את הילד אל עולם קסום, שמצית את דמיונו ומעשירו, מעודד אותו לחשוב, מעורר את רגשותיו, גורם לו להזדהות עם הגיבור, ומסיע אותו למקומות שאליהם לא הגיע בעבר.

 

קריאה מהנה!

 

רעיונות לשילוב הספר בפעילויות הגן

 

 

רעיונות לשילוב הספר בגן

  • בקריאה הראשונה כדאי להתמקד בעמוד השער. עודדי את הילדים לחשוב על תשובות לשאלה. השיחה הזאת יכולה להיות הקדמה מצוינת לקריאה בצוותא של הספר.
  • בקריאה הראשונה תוכלי למשוך את תשומת לבם של הילדים בכך שתניחי עותק של הספר בתוך תיק ותכסי אותו. כאשר תגיעי לעמוד 29, אחרי המשפט "הזקנה הוציאה מתיקה...", הושיטי את ידך אל התיק ותני לילדים לנחש את "התשובה המפתיעה", ואז המשיכי לקרוא.
  • חזרי עם הילדים על מה שעשו המלך, אנשי החצר והאורחים כדי לסייע לנסיך להירדם. מדוע הם לא הצליחו לעזור לנסיך לישון? עודדי אותם לחשוב על הצעות אחרות.
  • שוחחי עם הילדים על טקסי השינה שלהם. אך הם אוהבים להירדם? מדוע כולנו מתקשים לעיתים להירדם? מה יכול לעזור לנו? עודדי את הילדים לספר על מקרים קונקרטיים מהחיים שלהם.
  • הכיני סדנת כתיבה יצירתית עם ההורים והילדים, עם הכותרת: "כיצד נרדם (שם הילד/ה)? הילד/ה אולי יוכל / תוכל להכין את הספר יחד עם ההורים ולאייר אותו.
  • קחי את הילדים לטיול דמיוני שבו הם יבקרו מקום מסוים כשעיניהם עצומות / מכוסות. בקשי מהם לדמיין את המקום ואת הדמויות במהלך הסיפור, ולשתף את הילדים האחרים במה שראו. זו הקדמה נאה לשיחה עם הילדים על תפקידם של האיורים בספר, המבטאים את מה שעלה בדמיונו של המאייר בעת שקרא את הטקסט.
  • אני ממליצים שתקראי את "המילון הלשוני" ואת ההארות העשירות שבו על פעילות עם הילדים בתחום הלשון.

רעיונות לשילוב הספר בגן

חוויות מהשטח